Zwiedzamy Kraków.

ZWIEDZAMY KRAKÓW

W dniu 22 października 2019 roku klub Uroczy Podróżnik wybrał się na zwiedzanie Rynku Głównego w Krakowie. W czasie wycieczki staraliśmy się poznać historię naszego miasta. Ponieważ pogoda sprzyjała wędrówkom, zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc, które są chrakterystyczne dla naszego miasta.
Najpierw udaliśmy się zobaczyć Sukiennice, przespacerowaliśmy się pomiędzy stoiskami z pamiątakmi z Krakowa, które można tam zakupić - kubeczki, magnesy, lalki, stroje krakowskie.
Następnie udaliliśmy się pod Krakowski Ratusz, którego strzegą dwa ogromne lwy.
Widzieliśmy również Skarbonkę stojącą na płycie rynku.
Pomnik Adama Mickiewicza oraz stoiska kwiaciarek krakowskich nie umknęły naszej uwadze. Zwiedziliśmy również Kościół Mariacki, przypomnieliśmy sobie legendę "O Wieżach Kościoła Mariackiego", a karmiąc krakowsie gołębie legendę "O zaczarowanych gołębiach".
Spacerując po rynku oprócz gołębi, wielu turysów widzieliśmy również piękne Krakowskie Dorożki, które cały czas jeżdżą wokół rynku.

Zmęczeni długim spacerem, pełnym legend, opowieści i historii przystanęliśmy na chwilę, aby wysłuchać Hejnał Mariacki, punktualnie o 11.00, pomachaliśmy trębaczowi i podziękowaliśmy mu oklaskami.
Następnie poszliśmy chwilę odpocząć w przytulnej restauracji, w której zjedliśmy pyszne pączki.
A w drodze powrotnej spotkaliśmy jeszcze Pana Zagłobę, który z miłą chęcią zrobił sobie z nami zdjęcie.

Wszyscy świetnie się bawiliśmy.
 Sukiennice

Pomnik Adama Mickiewicza

Kościół Mariacki

Dorożki krakowskie

Karmiliśmy gołębie

Widzieliśmy skarbonkę Miasta Krakowa

Wieżę ratuszową, której pilnują dwa kamienne lwy

Spoktaliśmy pana Zagłobę

A na koniec wszyscy poszliśmy na pyszne pączki :)