WAWEL

W listopadzie 2019 roku Klub Uroczy Podróżnik wybrał się zwiedzać Zamek Królewski na Wawelu.

Przemaszerowaliśmy Traktem Królewskim z placu Wszystkich Świętych przez ulicę Grodzką i wspięliśmy się na wzgórze. Stamtąd podziwialiśmy panoramę Krakowa i wstęgę Wisły.

Nie umknął naszej uwadze ziejący ogniem smok, który od wieków pilnuje wzgórza.

Czekając na naszą pnią przewodnik mogliśy spróbwać naszy sił grając w gry Wirtualnego Zamku.

Nastepnie podziwiając ogrody królewskie przeszliśmy na dziedziniec zamku. Stojąc na dziedzińcu arkadowym zachwycaliśmy się majestatem i wielkością krużganków. Stamtąd przeszliśmy bezpośrednio do Królewskich Komnat, każdy z nas był zadziwiony przepychem i wielkością sal. Dowiedzieliśmy się, co to są arrasy, uczyliśmy się rozpoznawać naszych władców i ich rodziny. Zobaczylismy wyposażenie sal łoża, szafy, skrzynie, niejeden z nas zamarzył o takim domu. Pani przewodnik cierpliwie i bardzo ciekawie tłumaczyła nam i pokazywała wszystkie elementy wyposażenia komnat. Wielu nazw i imion królów nie zdążlylismy zapamiętać, ale i tak bardzo nam się podobało.
Zwiedzanie i spacer zaczęliśmy wchodząc do zamku schodami poselskimi, a zamek opuściliśmy schodami senatorskimi.
W trakcie naszej wycieczki nie mogliśmy ominąc Katedry Wawelskiej oraz Sarkofagu Lecha i Marii Kaczyńskich.
Niestety w związku z zakazem fotografowania w komnatach oraz katedrze nie możemy pokazać, co widzieliśmy.

Naszą wycieczkę zakończyliśmy posilając się w restauracji.